söndag 24 maj 2009

DAGENS FRÅGA

till tre oskyldiga förbipasserande:

Tryckta eller elektroniska böcker – vad är bäst för miljön?


Hagvar Billing-Iflund, 63 år, operettinspektör
Jag tror att elektriska böcker är bäst – de drar mycket ström, det går åt mycket elkraft, kraftbolagen blir rika och skänker sina vinster till Greenpeace – alla blir nöjda!





Vulgot Efterson, 19 år, fallstudielärling
Jag tycker att miljö är överskattat. Jag menar – alla pratar om miljön och ännu flera gör något åt den. Det räcker nu! Kan vi inte bara få sitta och tänka på ingenting som man gjorde förr i världen? Jag och mina kompisar bojkottar miljön och köper bara produkter som inte tillverkats i någon miljö alls.


Mya Tektor, 23 år, patron
Jag tycker att ... att ... nä, jag vet inte ... alltså, antingen eller, tror jag ... Fast, tvärtom ... typ, fast kanske inte ... vad har de andra svarat ..?

Inga kommentarer: