måndag 1 juni 2009

DAGENS FRÅGA

till tre oskyldiga förbipasserande:

Skriver ni blogg?


Efraim Munkjakt, 19 år, spårvagnsklarerare
Ja, det är väl klart! Hur skulle jag annars komma ihåg vad jag gör varje dag ..?





Chardonne Müüs, 33 år, toleransinspektör
När jag hinner så skriver jag på min blogg. Mitt jobb tar ju mycket tid, men jag försöker att avsätta åtminstone tjugo minuter varje timme för att blogga. Jag vet att många läser min blogg och är beroende av att få veta vad jag tycker om olika saker. Jag vill ju inte göra mina läsare besvikna. Det räcker ju att jag gör mina arbetskamrater besvikna ...




Mejvor Hilke, 81 år, förskärare
Blogg? Nej, vet ni vad – sånt håller inte jag på med! Hur skulle det se ut? Sånt förstår jag mig verkligen inte på ... Men däremot så skriver jag dagbok varje dag. Jag skriver ned vad jag gör, hur vädret är, vad jag sett på TV och i tidningarna och vad jag tycker om saker och ting rent allmänt ... Bara för att denna dagbok finns tillgänglig för alla att läsa på min hemsida, så det betyder det inte att det är en blogg ...

Inga kommentarer: