lördag 28 februari 2009

KUNGLIG FÖRDUMNING

Många ögonbryn höjdes säkert i veckan då det proklamerades att kronprinsessan Victoria förlovat sig med Den Brutale Bibliotekarien. Men alla som känner mig vet ju att jag är beredd att göra vadsomhelst för att få uppmärksamhet och locka läsare till min sida ...

Tyvärr så kunde jag inte närvara personligen vid den officiella presskonferensen eftersom jag legat hemma i digerdöden hela veckan, men jag skickade en stand-in i mitt ställe. Jag hoppas att han inte tror att *han* är den riktiga fästmannen. Han verkar ju inte så intelligent ...

Nå, jag lovar att utföra mitt framtida ämbete som kunglig gemål, rådgivare och snyltare med spänst och sunt förnuft.

Under tiden så har jag diverse musikprojekt att ta itu med. Om prinsessan Stephanie av Monaco kunde vara popstjärna på 80-talet, så kan nog jag klara av att utföra två betungande plikter samtidigt, såsom Kunglig och Artist. Jag menar *tre* plikter - jag glömde att jag är Bibliotekarie också ...

Inga kommentarer: