torsdag 6 november 2008

BLOGG 3.0

Den Brutale Bibliotekarien lanserar härmed det allra senaste inom bloggvärlden. Att en läsare passivt klickar på en blogg och läser innantill vad som står på skärmen känns förlegat i dagens interaktiva moderna samhälle. Istället ska bloggaren (bloggianten? bloggifieraren?) slumpvis söka upp läsarna i deras hem och läsa upp dagens inlägg. När det gäller en sådan skrämmande mångsidig begåvning som Ni Vet Vem så kan detta innebära deklamering av poesi, sjungande av sånger, presentation av initierade debattinlägg och framförande av hela teaterföreställningar.

Så - om det ringer på er dörr klockan 03.15 inatt så bli inte rädda … det är bara Den Brutale Bibliotekarien som vill uppdatera sin blogg. Så sätt på kaffet (inte åt DBB dock, han dricker bara Coca-Cola – se nedan) och njut av en enmansshow som kommer att ge er helt nya insikter om livets mening …

2 kommentarer:

Kristina H sa...

Är det verkligen nåt nytt med hembesök? Såg en trailer på teve att kändisar ska komma hem till folk och sjunga för dom. Förresten, det är nog en trend. Bra att du hakar på den i så fall. Jag köper hem lite cola ifall du skulle dyka upp med några subversiva dikter i bagaget.

kraka sa...

Hembesök, i alfabetisk & systematisk ordning, då förstås! (Puh, då klarar jag mej ett tag). Annars vill jag bara, för misstags undvikande, meddela att porttelefonen i huset där jag bor tyvärr är ur funktion ... inom överskådlig framtid ... och att mina andra telefoner oxå är det.
Och att det finns säker många, många andra som uppskattar privatteatrar och annan allmänkulturell verksamhet i privat regi. Dessutom är jag bortrest resten av år/et...tiondet.