måndag 6 oktober 2008

PRESENTATION

Denna blogg kommer att uppdateras varje dag till tidens ände eller tills jag tröttnar – beroende på vilket som inträffar först.

Bloggen ingår i den ofantligt överbefolkade bloggkategorin ”bibliotekshumor”, jag skall lägga ut länkar till likadana bloggar – om jag hittar några …

Bloggens officiella slogan är ”enda chansen att ha roligt på jobbet”. Då kan man ju undra – gäller detta läsarna eller mig ..?

Jag har för tillfället inga planer på att göra en hemsida, åtminstone inte inom detta ämne, så denna blogg kommer att uppdateras med nya korta snabba inlägg (eller långa snabba inlägg). Till alla som kommer att förvånas över den osedvanligt höga kvalitén på inläggen kan jag avslöja att jag har tjugo års produktion att plocka det bästa ifrån. Det dröjer ett tag innan jag kommer ner till bottenskrapet. När detta inträffar så säger jag till …

Som en motvikt till all självupptagen seriösitet i bloggvärlden är detta menat som ren underhållning. Den Brutale Bibliotekarien är totalt oansvarig, onödigt elak och inte så klyftig som han själv tror, men han kommer att bota världens onda tills han efterträds av nya medicinska landvinningar.

Inga kommentarer: