fredag 6 februari 2009

VA' SKA BLOGGA FÖR NÄR MAN ÄNDÅ INTE FÅR HÖRA SNACKET EFTERÅT ..?

Dagens gästbloggare är Magnus Ögla.

Jag undrar hur mitt liv skulle ha gestaltat sig om jag hade sysslat med musik ..? Om jag hade fortsatt att kopiera David Bowie som jag gjorde på mina första skivor, istället för att långsamt förvandlas till en afterski-version av Thore Skogman …

Jag tror att förfallet började med låten ”IQ”. Efter den hitten blev det liksom oundvikligt att jag skulle satsa på schlager istället för rock.

Jag vill passa på tillfället att rätta ett fel som jag skrev i CD-häftet till min samlingsskiva ”Klassiska mästerverk”. Bruce Woolley som skrev originalversionen av ”IQ” var inte ena halvan av Buggles, han var ursprungligen en tredjedel av Buggles. Han lämnade bandet innan de släppte sin första skiva. Trevor Horn och Geoff Downes fortsatte som duo och fick en hit med ”Video killed the radio star” (som Bruce Woolley var med och skrev).

Skönt att detta blivit uppklarat! Jag vet att många legat sömnlösa över att detta fel fått kvarstå. Den Brutale Bibliotekarien t ex …

Inga kommentarer: