onsdag 13 maj 2009

DAGENS FRÅGA

till tre oskyldiga förbipasserande:

När läste Ni en bok senast?



Benjabritt Tjurgolf, 34 år, mugghållare
Jag läser tre böcker om dagen. Jag avverkar böcker som en liten bäver, jag! HA HA HA HA! Men jag skojar förstås ..! Jag är allt en riktig spjuver ... jag har ... Vänta! Hallå, vart ska ni gå ... vill ni inte höra resten ..?



Micke Öst Andersson, 34 år, B-lagsinspektör
Jag började när jag var fjorton ... mina kamrater trugade mig att pröva på böcker. Snart var jag fast, förstås. Det gick snabbt utför. Ifrån pocketböcker gick jag över till inbundna praktverk och sen till de tunga sakerna – vetenskapliga avhandlingar ... Därifrån var steget inte långt till promemorier ifrån statliga myndigheter och juridiska dokument ... jag var verkligen fast i skiten ... Det som till slut räddade mig var spriten ... nu läser jag aldrig nånting längre ... inte ens etiketterna på flaskorna ...




Martyna Wyss, 23 år, miss
Prata inte med mig om böcker! Jag har fått nog av de där äckliga sakerna! Överallt finns dom – vidriga stinkande missfoster med sin ”information” och ”underhållning”! Och de tar jobben ifrån tidskrifterna också!

Inga kommentarer: