onsdag 4 mars 2009

YTANS INNEHÅLL

Jag funderar på att börja blogga ...

Hittills så har jag ju bara skrivit konstruktiva och informativa debattinlägg om bibliotekens utsatta situation i dagens krassa samhälle, men jag hade tänkt spara mina bästa idéer till en kommande bok - en pamflett om civilisationens stelnade utvecklingskonventioner, en brandfackla i den fastfrusna kulturskymningen, en nidskrift om den moderna gemenskapens ruttnande kadaver till själsbildning - kort sagt, en jädrans kul bok ..!

Men eftersom det fortfarande finns läsare som hittar till denna sajt i jakt på lättköpta nöjen och simpel sjaskig tillfredsställelse, så måste jag ju skriva något annat här ...

Om jag skulle blogga som alla andra så måste jag ju beskriva mina innersta tankar och funderingar på ett inåtvänt och självupptaget sätt. Eftersom jag inte har några inre tankar, inget djup under den vackra ytan - så skulle det bli väldigt tomt här ... Tecknade serier är ju visserligen den högsta formen av intellektuellt manifesterade kulturyttringar, men jag kan inte fylla hela bloggen med Kafkas katt ...

Jag ska kanske skriva om kläder och mode? Men jag vet ju ingenting om mode, jag vet inte ens vad jag har för kläder på mig just nu och jag har inte tid att titta efter.

Eftersom jag kan skriva så lättsamt och underhållande om något så trist som bibliotek så kan jag säkert skriva trevliga saker om vadsomhelst. Om jag får en stor summa pengar av folk så kan jag skriva om deras produkter. T ex: Igår åt jag en hamburgare. Den var god.

Se? Briljant formulerat, inte sant? Vad får jag allt ifrån ...

Nå, nu har jag ju i alla fall lyckats fylla dagens inlägg med struntprat. Nu behöver jag inte hitta på något mer förrän i morgon. Om ni är nyfikna på vad jag ska skriva då, så är det ingenting emot vad jag är ...

Inga kommentarer: