måndag 16 mars 2009

NIGERIABREV

Denna sajt brukar i regel aldrig ägna sig åt välgörenhet, men här har det dykt upp ett behjärtansvärt fall som måste förmedlas.

Käre vän!
Mitt namn är Mrs Lilian Kappi ifrån Port Harcourt i Nigeria. Min framlidne make var Francis Kappi, överbibliotekarie på universitetsbiblioteket i Lagos. I augusti 2008 blev han halshuggen och dessutom dödad av sin biträdande assistent som tog makten på biblioteket under kuppartade former. Min make hade dock lyckats undangömma 310 miljoner dollar av bibliotekets pengar på ett hemligt privat konto som bara jag känner till i Capitol Trust Bank i Nigeria.

Jag behöver nu hjälp för att kunna transferera dessa pengar till ett säkert bankkonto under min kontroll, så att jag kan få ett drägligt liv för mig och mina arton faderlösa barn. Om ni av godhet och humanitär uppoffring kan tänka Er att skicka mig uppgifter om ett konto i Ert namn utanför Nigerias gränser, så kan dessa 310 miljoner dollar vila på detta konto tills de säkert kan överföras till mig själv. Som tack för Ert besvär är jag beredd att kompensera Er med en check på tolv dollar.

Med hjärtinnerliga hälsningar och en önskan om snart återhörande
Mrs L Kappi

1 kommentar:

Anonym sa...

Ytlig välgörenhet är som att tända rökelse vid samhällets smutsiga kloakutlopp/Ellen Key

I Nigeria har dom ett dåligt avloppssystem...