onsdag 18 februari 2009

KUL FÖR HELA FAMILJEN

Här är en skojig sak som alla kan göra, den kommer att hålla folk roade flera sekunder i sträck.

1 Plocka åt dig den närmaste bok du hittar.
2 Slå upp sidan 56.
3 Ta den femte meningen på denna sida.
4 Skriv ner den på din blogg. Plus instruktion om hur andra kan göra likadant.
5 Välj inte din favoritbok, inte någon häftig cool bok eller ett imponerande intellektuellt praktverk – välj den NÄRMASTE boken …

Här är mina val:

”Sammanlagt tio personer var delaktiga i det direkta evakueringsarbetet”
KAMEDO-rapport 92

”Dessutom har nog kirurgers rädsla för att mag-tarm-kanalen inte tål föda för snabbt efter ett bukkirurgiskt ingrepp varit överdrivet”
Kirurgiboken, Järhult/Offenbantl

”Mina herrar, jag tror mig nu ha kommit på det klara med detta gåtfulla lik och jag hoppas att jag inte misstar mig”
Patafysisk antologi, Hylinger (red)

”Inledningsvis förekom inga direkta sociala aktiviteter i form av festmiddag med dans, pubkväll eller dylikt”
Kartan i våra hjärtan, Halling (red)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kreativt! Kan i ihopklistrat skick bli en intressant (nåja) metaroman. I brist på egen blogg kommer två bidrag här:

1. Athletic is like the river, the ochotes (local eight-person choirs), the blast furnaces, the sirimiri (a local wind) or the Arenal (a small park in the centre of Bilbao): something which, in a way, is already consubstantial with our urban psychology.
[Jeremy MacClancy: Expressing identities in the Basque Arena]

2. Join the local gay and lesbian rights group.
[R. Edwards Lenkeit: Introducing cultural anthropology]