fredag 20 februari 2009

HOPELESS


Inför det stundande valet till president i Svenska Bibliotekssamfundet, anmäler jag härmed min kandidatur. Jag lovar att om jag blir vald så kommer jag att göra *absolut ingenting*. Jag kommer inte att fatta några omstridda beslut, inte ändra på något, inte göra några kontroversiella uttalanden eller genomföra några som helst åtgärder beträffande någonting överhuvudtaget. Jag lovar att lämna ämbetet i precis det skick som jag mottog det. Under de åtta år som jag sitter som president kommer ni inte att se eller höra mig alls eller ens märka av att jag finns. Ingen ska kunna klaga på någonting som jag säger eller gör eftersom jag inte kommer att säga eller göra någonting …

Jag är den självklara kandidaten i dessa oroliga tider! Allt ska förbli som det är - under min ämbetsperiod kommer tiden att stå stilla.

Inga kommentarer: