onsdag 3 december 2008

FAST DET VERKAR INTE TROLIGT ...

Vi går mot bättre tider
Och inget känns oroligt
Mina verser glädje sprider
Fast det verkar inte troligt ...

En kvinna kommer fram till mig
Och viskar förtroligt
”Jag vill ju bara ha dig”
Fast det verkar inte troligt ...

Den svage gör segergest
Ruskigt väder blir soligt
Fantasi blir grundlagsfäst
Fast det verkar inte troligt ...

Jag skriver som extraknäck
Ni tycker det är roligt
Ni säger ”mottag denna check”
Fast det verkar inte troligt ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rolig dikt-det är sant
Vi går mot juletider
Visst är det också sant

Jag vill också ha dej-snygging
det är också sant
Men är det roligt?
Snarare upphetsande-förtroligt!

MVH Gladiatan

Anonym sa...

Det är det jag alltid misstänkt ... poesi gör kvinnor knäsvaga ...