torsdag 20 november 2008

JAG KAN VÄNJA MIG VID ATT BLI ÄLSKAD ...

Snart kommer det att skrivas hyllningsdikter till min ära, men jag vill vara först ...


Jag kan vänja mig vid att bli älskad
Att bli dyrkad är inget svårt
Jag gör alltid nåt bra
Nästan var da'
Succé tar mig inte hårt

Jag kan vänja mig vid att bli älskad
Vad jag gör är helt unikt
Allt som jag vet
Ger mig ödmjukhet
Åt mig är all framgång vikt

Jag kan vänja mig vid att bli älskad
Att bli hyllad som en sann pionjär
Jag stiger mot skyn
En sån underbar syn
Ni må tro att vingarna bär

Jag kan vänja mig vid att bli älskad
Som fenomen, som geni, som man
Jag blir lätt blasé
På min egen kvalitet
Finns det något jag inte kan?

Jag kan vänja mig vid att bli älskad
Min begåvning är tät som smog
Jag blir en legend
Jag blir rik, frisk och känd
Om bara nån läste min blogg

Inga kommentarer: