fredag 31 juli 2009

SKRIFTSTÄLLNING

Mina försök att inspirera andra människor till mer välskrivna skriftliga kommunikationer genom exempel fortsätter härmed.

Annonser:

Blyg manlig bibliotekarie söker en varm och generös kvinna för skogspromenader, stimulerande litterära diskussioner, frimärkssamlande samt inspelning av amatörporrfilmer för utläggning på nätet. Svar till ”Välutrustad” (avser webbkameran).

Bibliotek söker låntagare för stimulerande samvaro. Tyst och lugnt umgängesklimat. Genuint intellektuellt utbyte med ömsesidig respekt. Svar till ”Sjunkande besöksstatistik”.

Jag vill med denna kontaktannons skaffa mig färre vänner. Mitt privatliv är alldeles för uppbundet av kontakter med andra människor och bristen på ensamhet gör mig alldeles deprimerad. Vad jag helst av allt vill undvika är alla former av mänsklig kontakt för att få chansen att bara tänka på mig själv utan att behöva ta hänsyn till andra. Jag hoppas att alla som läser denna annons låter bli att kontakta mig och lämnar mig i fred. Svar till ”Adress saknas”.

Till salu. Boksamling – aldrig använd. Säljes på grund av platsbrist och ointresse. Kan eventuellt bytas mot motorcykel.

Säljes – sällsynta böcker och litterära rariteter. Garanterat äkta förstaupplagor och begränsade utgåvor. De vita klisterlapparna på böckernas försättsblad döljer endast stämplar ifrån bibliotek och förringar inte böckernas ekonomiska värde i någon nämnvärd grad. Bevis på säljarens äganderätt kan vid behov framställas.

Två biljetter till föredrag med Carolina Gynning säljes för en krona styck. Missriktad present erhållen av välmenande men okunnig flickvän. Kan eventuellt bytas mot biljetter till föredrag med en riktig författare.

Inga kommentarer: