måndag 8 juni 2009

BRUTALPARTIET


Gott folk! Jag måste erkänna att jag är lite besviken på er för att ni inte röstade fram Brutalpartiet till de framgångar som vi alla förtjänar ... Hur ska det nu gå för mänskligheten ..? Om jag inte visste bättre skulle jag nästan kunna tro att ni betraktar Brutalpartiet som ett skämt ...

Nå, om jag är besviken så är det inget emot vad vår toppkandidat gorillan Bibbi är. Hon har nu föresatt sig att resa runt i landet och personligen uppsöka samtliga röstberättigade personer för avkräva dessa en förklaring till deras bristande engagemang. Hon har börjat sin rundresa redan idag – se till att ni är hemma när hon knackar på!

En tröst i bedrövelsen är att Brutalpartiet, trots att vi inte lyckades få tillräckligt många röster, ändå får ett ekonomiskt bidrag för att vi deltog i valprocessen. Bidraget består av en symbolisk summa på 80 miljoner Euro. Och så finns det dom som tycker att EU slösar med pengar ...

Inga kommentarer: