måndag 9 mars 2009

REPLIKER I BIBLIOTEKSBAREN


"Lånar du ofta här?"
"Ska vi ta en sväng i min bokbuss? Gott om plats där bak ..."
"Ska vi gå hem till mig och nära våra litterära ådror?"
"Jag har tappat bort mitt lånekort, kan jag få låna ditt istället?"
"I min dagbok har jag redan skrivit att du och jag kysstes ikväll - du vill väl inte göra mig till en lögnare ..?"
"Har jag inte sett dig på omslaget till Biblioteksbladet?"
"Mitt gosedjur är i tvätten - kan jag få krama dig istället?"
"Hej, kommer du ihåg mig? Jag fösökte ragga upp dig igår kväll och du gav mig en smäll på käften ... Du har möjligtvis inte ändrat dig ..?"
"Wow, du är läcker och aptitlig som en portvinsgarnerad oxfilé med löjrum och glacerade päron eller som en grillad kalvkotlett med kantarellrisotto och tryffelduchesse ... Fan, vad jag blev hungrig ... Du - jag återkommer!"
"Jag ser dåligt utan mina läsglasögon - är du snygg?"
"Jag har en väldigt stor och lång bokhylla - vill du komma hem och titta på den?"
"Din knytblus och dina glasögon skulle se snygga ut på mitt sovrumsgolv"
"Stopp där - jag tror att du stulit en bok ifrån biblioteket! Jag måste visitera dig grundligt ..."
"Vet du att du är mycket snyggare nu än för tre drinkar sedan?"
"Jag läste en bok en gång ... den var blå ..."
"Det var de fulaste kläder jag någonsin sett - ta genast av dig dom ..!"
"Jag skulle kunna drunkna i dina öron ..."
"Vad sägs om en lång het dusch? För du luktar ganska illa ..."
"Får jag bjuda på en drink? Jag kan rekommendera Quiet Tequila, Black Borrower, Martini Bookmobile, Dusty Bookshelf, Smokin' Gunnar Sahlin, Sweet Librarian, Fresh Folkbibliotek, 14-dagarslån eller Dry Borås ..."

Inga kommentarer: