fredag 9 januari 2009

ENDAST BIBLIOTEKARIEN ÄR VAKEN ...

För några veckor sedan fick ni säkert besök hemma hos er av en äldre rödklädd person med en stor säck på ryggen … Just det – det var Bibliotekarien som kom för att kräva tillbaka försenade böcker. Bibliotekarien bor på Nordpolen tillsammans med alla små biblioteksnissar och …

Nej, stopp! Det här blir för fånigt … jag måste hitta på nåt annat …

Jag ville inte bli bibliotekarie ska ni veta … det var aldrig någon barndomsdröm eller målmedveten ambition … Men nu är jag där jag är och bara världsberömmelse kan rädda mig ur träsket …

Är jag för gammal för att bli Formel 1-förare? Hondas F1-team är ju till salu för 1 pund … men då tillkommer ju driftskostnaderna på 400 miljoner … Hm - undrar hur mycket som finns i Rädda barnens insamlingsbössa i biblioteksentrén …

Inga kommentarer: