fredag 26 december 2008

FRÅGOR FRÅN LÄSARNA

Ers Excellens!
Hur är det nu – är ni legitimerad bibliotekarie eller inte ..?
Svar till Sol & Vår


Jag är legitimerad för många saker.

Ers Excellens!
På olika ställen på nätet hittar jag olika namn och pseudonymer som pekar mot Er som t ex Palagisto, Eustace Morrow, The Periodicals, The Virtual Library Orchestra, Apricot Crumble och Bo Ek. Vilket är egentligen Ert riktiga namn?
Husbyfjöl Musikkår


Mitt riktiga namn är Trubbig Vinkel. För övrigt kan jag säga att alla uppgifter som finns om mig på nätet är falska - namn, ålder, vistelseort etc. Och nästa år blir de ännu falskare.

Ers Excellens!
Varför måste jag kalla Er Ers Excellens? Räcker det inte med Maestro, Geni, Den Store, Brutalis Emanuensis eller Ers Högvördighet?
Alltid undrat


Nej, det räcker inte.

Ers Excellens!
Hur kommer barn till?
48-årig novis


Jo, förstår du – när mamma och pappa tycker om varandra riktigt mycket så sätter de ut annonser på speciella webbsidor med texten ”Frigjort par söker likasinnade för orgier”. Detta besvarar inte din fråga men det här är intressantare.

Ers Excellens!
Varför heter inte ditt band Brutallica?
Headbanger


Därför att någon annan – mindre brutal – hann före.

Ers Excellens!
Vilket kom först – hönan eller ägget?
Fritidsbonde


Äggkoppen.

Ers Excellens!
När kommer Er bok ut?
Analfabet


Vilken av dom? Min bloggkollektion, mina memoarer eller min science fiction-roman? Och sedan är det ju obligatoriskt att skriva deckare i Sverige – med en frånskild, lätt alkoholiserad, bitter och deprimerad kommissarie i huvudrollen … Hm … jag fick just inspiration …

Ers Excellens!
Vad hände med den utlovade videon En Dag På Biblioteket?
Ivrig & Förväntansfull -88


Gissa vad - min dator kraschade igen … Tanken att vippa hela datorn genom fönstret och se den krossas mot trottoaren blir alltmer tilltalande. Videon blir klar så småningom och den blir något alldeles extra … det blir även fler videor med den internationellt uppmärksammade popgruppen The Periodicals. Om någon mot förmodan undrar över hur datoranimeringarna är gjorda kan jag återkomma till detta vid ett senare tillfälle …

Inga kommentarer: