onsdag 29 oktober 2008

KONSPIRATIONSTEORI

Jaså, där är du, kära läsare … du kanske undrar varför jag låtit kalla hit dig ..?

Jag har funderat lite över varför det tycks vara så svårt att få mina arbetskamrater att läsa min blogg, när jag har så många vilt främmande personer som läser den … En teori skulle ju kunna vara att de helt enkelt inte tycker att jag är rolig, men den faller ju på sin egen orimlighet …

Jag ser istället en gigantisk konspiration. Bara för att man är paranoid och har livlig fantasi betyder det ju inte att man inte kan vara förföljd …

Jag ser regeringens inblandning i det här. Inte den nuvarande regeringen – nej, det vore alldeles för uppenbart – jag menar den kommande, efter valet. Det är ju precis den typ av lömsk manipulation som man kan förvänta sig ifrån dessa suspekta typer, vilka de nu är. Vidare ser jag givetvis ett inflytande ifrån Sveriges ledande industrikoncerner. Då menar jag inte direktörer och styrelseledamöter utan de som städar på fabriksgolven. Ge dem ett finger och de tar hela handen! Den typen av hänsynslöst rofferi av kriminella jämställdhetsivrare nära existensminimum är inte acceptabelt i ett modernt samhälle. De griper varje tillfälle att utnyttja sin makt för att förfölja oskuldsfulla stackare som jag …

George Bush. Behöver jag säga mer ..?

Man skulle kunna tro att internationella terrorister skulle ha annat för sig än att trakassera mig, men så man kan bedra sig. Jag hörde tydligt bin Laden nämna mitt namn på sin senaste video.

Frimurarna! De har motarbetat och baktalat mig länge nu … och inte får jag bli medlem heller …

De sado-masochistiska kommunistnazistiska djävulsdyrkarna har vid ett flertal tillfällen pekat finger åt mig. Och Horace Engdahl svarar inte på mina brev …

Kort sagt – det är synd om mig … jag behöver allt stöd jag kan få i denna svåra stund …

Jag föreslår att vi startar en insamling till detta behjärtansvärda ändamål – ja, låt oss starta två insamlingar! Pengar löser ju som bekant alla problem – visserligen är jag redan makalöst förmögen efter många år i biblioteksbranschen, men en man kan inte ha för mycket pengar, för många älskarinnor eller för mycket hår …

1 kommentar:

kraka sa...

Ulf, jag läser visst din blogg OCH skarattar högt. Opassande högt i kanslikorridoren kan tilläggas.
Fortsätt! Jag gillar särskilt din återlämningsautomat som spåttar ut låntagaren högst upp. En sån vill jag ha i födelsedagspresent.